stand van zaken nieuwe clubhuis op 6 maart
6 maart 2008 |
6 maart 2008
Laatste stand van zaken nieuw clubhuis
Sinds de laatste berichten van medio januari is er onverminderd veel werk verzet door alle betrokkenen bij de realisatie van ons nieuwe clubhuis. Hierbij is dermate veel progressie geboekt dat het de hoogste tijd is om jullie allen weer even bij te praten.
Rond 20 maart a.s. vervalt de bezwaartermijn van de eerste bouwaanvraag (van 2, zie hieronder), waarna definitief akkoord verwacht op de wijziging van het bestemmingsplan. Intussen hebben de verschillende PVE commissies hun huiswerk gemaakt en is in een uitgebreid overleg op 3 maart jl. aan de hand hiervan definitieve input gegeven aan architect en bouwteam. De laatste keuzes bij de inrichting van het clubhuis zijn gemaakt waardoor de architect terug kan naar de tekentafel om de definitieve plannen voor te bereiden voor de aanvraag van de daadwerkelijke bouwvergunning. De positie en afmetingen van de bar en de keuken zijn bekend, de indeling van de kleedkamers en toiletgroepen, instructie- en opleidingsruimten, lockers, kantoren, ruimten voor buitenschoolse opvang en huiswerkbegeleiding,bestuurskamer en flexplekken met internetaansluitingen. Alles is bekend en optimaal ingedeeld. En richting de feitelijke bouwwerkzaamheden zitten we nog steeds op het spoor van eind maart de tweede bouwaanvraag t.b.v. de bouwvergunning indienen en hopelijk 3 maanden verder, eind juni, het verkrijgen van de vergunning. We kunnen dan direct na de zomer (bouwvak) sta rten met de bouw en, nog steeds, rond de aanvang van 2e competitiehelft (voorjaarscompetitie) 2009 ons nieuwe clubhuis in gebruik nemen. Zien jullie het al voor je? Rond deze tijd volgend jaar…. Nu nog op mooie doeken en foto’s in en rond het clubhuis. Over 12 maanden daadwerkelijk gereed!
Ook het selectieproces met aannemers is opgestart. Met een shortlist van vier partijen wordt gesproken , waarna we in de komende 2 maanden tot definitieve selectie en prijsstelling gaan komen.
Ook op financieel terrein is goed nieuws te melden. Recent is een principeakkoord bereikt over de bankfinanciering. Hierdoor is (op de formaliteiten na) het grootste deel van de benodigde middelen afgedekt en kunnen we op zeker door met de realisatie! Ook op andere belangrijke terreinen waar het gaat om de financiën is goed nieuws te melden. Nog niet definitief maar ook zaken als de BTW teruggave, gemeentesubsidie e.d. ontwikkelen zich positief. En dan natuurlijk de ludieke acties door alle teams. Onder alle jeugdteams in inmiddels de sponsoractie “MUNTEN voor PUNTEN” gestart (zie de banner midden op de home page). Aanstaande zaterdag al worden hier de eerste PUNTEN, en dus MUNTEN verwacht. Vanaf deze plaats aan iedereen het verzoek om nog een keer goed aan de slag te gaan om de sponsorformulieren gevuld te krijgen. Meer informatie hierover is te vinden op de website of via je teambegeleider!
En meteen een oproep aan alle senioren om ook binnen hun team aan de slag te gaan om op ludieke wijze financiën te vergaren. Want dat is waar Pinoké ook bekend om staat. Inventiviteit en creativiteit om met elkaar mooie en leuke dingen te realiseren. Nou, hier ligt jullie kans voor open doel… en het is echt hard nodig om die te verzilveren!
Tot zover