Pinoké App -UPDATE DWF en FAQ-
26 september 2018 |Dit item wordt regelmatig aangepast!! 26-09-2018; 14:30 uur.
Afgelopen weekeinde bleek dat het afronden van het DWF via de nieuwe app niet mogelijk was. Dit is heel vervelend en zorgt voor extra werk. Excuses hiervoor.
Inmiddels is de fout gevonden en wordt deze verholpen.
In verband met het vrijgeven van iOS12 zal de oude APPLE app, niet meer werken voor die iPhone gebruikers die updaten naar iOS12.
De nieuwe app is in de Apple App Store beschikbaar. Deze werkt uitsluitend in iOS10 en hoger. Als je niet kunt of wil upgraden naar iOS 10 of hoger, wees dan zuinig op de oude app! Deze verdwijnt uit de App Store.
De nieuwe Android app volgt -volgens de huidige planning- volgende week.
Er is zijn best veel wijzigingen:
- een nieuw design
- het doorgeven van aan/afwezigheid op familie-niveau
- het doorgeven van aan/afwezigheid direct in de timeline
- het toevoegen van favoriete teams aan de timeline (ook van andere clubs)
- het verbergen van bepaalde teams in de timeline
- meer informatie over de locatie van trainingen en wedstrijden (adres- en zaalinformatie), ook direct in de timeline
- betere overzichten van recente uitslagen
- het doorgeven van aan/afwezigheid op familie-niveau
- het doorgeven van aan/afwezigheid direct in de timeline
- het toevoegen van favoriete teams aan de timeline (ook van andere clubs)
- het verbergen van bepaalde teams in de timeline
- meer informatie over de locatie van trainingen en wedstrijden (adres- en zaalinformatie), ook direct in de timeline
- betere overzichten van recente uitslagen
Let wel: nog niet alle functionaliteit uit de oude app is direct beschikbaar! Deze volgt spoedig in nieuwe releases.
Opgelost:
- Sommige trainingen zijn niet zichtbaar voor trainers
- Trainer kan geen aanwezigheid van spelers aangeven op (sommige) trainingen
- Bug met inloggen indien persoon geen geboortedatum heeft
- Bug met inloggen indien teamtaak "Ballen" was toegekend
- Coach kan geen aanwezigheid aangeven van spelers op (sommige) wedstrijden
- Sommige wedstrijden zijn niet zichtbaar voor coaches en managers
- Het afronden van het DWF lukt niet in de iOS-app
Nog niet opgelost:
-Voor de generieke Android-app staat in de Google Playstore een verkeerde afbeelding als preview
- Dienst van gezinslid niet zichtbaar in timeline
- Zoeken van clubs verbeteren
- Scrollen in het nieuws (kan wat smoother)
- Knop DWF werkt niet in arbitrage-details
- Wachtwoord vergeten-knop werkt niet goed
- Sommige teamrollen, zoals coach of manager, wordt niet getoond op de teampagina
- Kan nog geen teamevenement aanmaken in de app
- Kan nog geen teamevenement zien in de app die in LISA-team is aangemaakt
- Bij het aangeven van de presentie op een wedstrijden wordt ook de teamondersteuning meegenomen in de telling. Dit willen wij anders weergeven, zodat je sneller ziet welke spelers wel/niet present zijn
- Bij sommige wedstrijden in de timeline staat het aan- en afwezigheidblokje door het adres
- Bijlagen bij nieuwsberichten zijn niet goed te zien in de app
- Verkeerde poule-aanduiding van het team op de wedstrijd (Android)
- Bepaalde gegevens, zoals telefoonnummers en emailadressen, zijn nog niet zichtbaar van de ondersteuners, zoals coaches en managers
Functionaliteit die spoedig gaat volgen:
- Push-berichten
- Gastmodus
- Bierpot-management
- Teamtaken-management
- Volledig wedstrijdschema
- Zoek leden functie voor LISA-gebruikers
- Bierpot-management
- Teamtaken-management
- Volledig wedstrijdschema
- Zoek leden functie voor LISA-gebruikers
- Aanpassen profielgegevens via "Profiel"
Oeps? Foutjes?
Het vervangen van de app is een grote operatie. Het kan zijn dat er nog zaken naar boven komen die we niet hadden verwacht of dat de app kinderziektes bevat. Wij houden het vanzelfsprekend permanent in de gaten. Als u fouten vindt in de app, geeft u ze dan ons door?
Voor vragen en foutjes: [email protected]
FAQ
Er ontbreken familieleden in mijn tijdlijn?
Staan de trainingen/wedstrijden van uw kinderen of ouders niet in de timeline? Dat zou automatisch moeten gebeuren. Doorgaans komt dit doordat de adresgegevens in de ledenadministratie niet overeenkomen. Je kunt de ledenadministratie vragen dit te controleren.
Staan familieleden op een ander adres ingeschreven? Dan worden de teams niet automatisch toegevoegd aan de timeline. Je kunt dan wel het betreffende team als favoriet team toevoegen, ook indien het een andere club betreft. De trainingen zijn bij favoriete teams niet beschikbaar.
Waarom staat een familielid niet in mijn timeline?
Dit komt omdat het familielid op een ander adres is ingeschreven. Je kan bij de ledenadministratie verzoeken om dit aan te passen.
Waar kan ik mijn inloggegevens vinden?
Inloggen in de app gaat via het lidnummer van de gebruiker. Indien je bij Pinoké geregistreerd staat kan je dit nummer opvragen via de ledenadministratie. Ook niet-leden hebben een lidnummer, zoals scheidsrechters, teambegeleiders en vrijwilligers. Via de ‘wachtwoord vergeten’ functie op het inlog-scherm kun je het wachtwoord resetten. Vul hierbij ook het e-mailadres in dat bekend is bij de ledenadministratie. Indien u geen e-mail ontvangt heeft u waarschijnlijk een onbekend e-mailadres ingevuld. Neem contact op met de ledenadministratie.
Waar kan ik de recente uitslagen terug vinden?
De meest recente uitslagen kun je zowel voor iOS als Android in de app terugvinden via ‘home’ → ‘recente uitslagen’ en het scorebord icoon linksboven.
Ik zie héél véél teams in mijn tijdlijn.
Heel veel teams, of meerdere van dezelfde teams kan verschillende oorzaken hebben.
Alle teams worden getoond waar jij of een van je huisgenoten een connectie mee hebben. Let hierbij op dat alle items een verschillende eigenaar hebben. Dit laatste is belangrijk voor aan- en afmeldingen van die persoon bij dit team!
Dit kan zijn dat er meerdere teams op één veld gezamenlijk training hebben. Alle teams worden getoond. Ook kan het zijn dat één van de familieleden een ondersteunende functie in één of meer teams heeft bijvoorbeeld: trainer, coach, teambegeleider, aanvoerder, etc.
Teams kunnen onzichtbaar gemaakt worden, alleen via de website, linksboven. "MIJN PINOKÉ". Inloggen met lidnummer en wachtwoord. In het menu item "Ik" -> "Overzicht", en dan "Persoonlijk" kan er een streep door het oogje worden gezet bij de teams die je niet wilt zien.
Inloggen lukt niet.
Lukt het inloggen op de nieuwe app niet? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan. Daarmee lukt het veelal wel. Lukt het inloggen zelfs daar niet meer? Neem dan contact op met de ledenadministratie.
E-mail adressen ledenadministratie:
Jeugd: [email protected]
Senioren: [email protected]
Overige vragen: [email protected]
Het vervangen van de app is een grote operatie. Het kan zijn dat er nog zaken naar boven komen die we niet hadden verwacht of dat de app kinderziektes bevat. Wij houden het vanzelfsprekend permanent in de gaten. Als u fouten vindt in de app, geeft u ze dan ons door?
Voor vragen en foutjes: [email protected]
FAQ
Er ontbreken familieleden in mijn tijdlijn?
Staan de trainingen/wedstrijden van uw kinderen of ouders niet in de timeline? Dat zou automatisch moeten gebeuren. Doorgaans komt dit doordat de adresgegevens in de ledenadministratie niet overeenkomen. Je kunt de ledenadministratie vragen dit te controleren.
Staan familieleden op een ander adres ingeschreven? Dan worden de teams niet automatisch toegevoegd aan de timeline. Je kunt dan wel het betreffende team als favoriet team toevoegen, ook indien het een andere club betreft. De trainingen zijn bij favoriete teams niet beschikbaar.
Waarom staat een familielid niet in mijn timeline?
Dit komt omdat het familielid op een ander adres is ingeschreven. Je kan bij de ledenadministratie verzoeken om dit aan te passen.
Waar kan ik mijn inloggegevens vinden?
Inloggen in de app gaat via het lidnummer van de gebruiker. Indien je bij Pinoké geregistreerd staat kan je dit nummer opvragen via de ledenadministratie. Ook niet-leden hebben een lidnummer, zoals scheidsrechters, teambegeleiders en vrijwilligers. Via de ‘wachtwoord vergeten’ functie op het inlog-scherm kun je het wachtwoord resetten. Vul hierbij ook het e-mailadres in dat bekend is bij de ledenadministratie. Indien u geen e-mail ontvangt heeft u waarschijnlijk een onbekend e-mailadres ingevuld. Neem contact op met de ledenadministratie.
Waar kan ik de recente uitslagen terug vinden?
De meest recente uitslagen kun je zowel voor iOS als Android in de app terugvinden via ‘home’ → ‘recente uitslagen’ en het scorebord icoon linksboven.
Ik zie héél véél teams in mijn tijdlijn.
Heel veel teams, of meerdere van dezelfde teams kan verschillende oorzaken hebben.
Alle teams worden getoond waar jij of een van je huisgenoten een connectie mee hebben. Let hierbij op dat alle items een verschillende eigenaar hebben. Dit laatste is belangrijk voor aan- en afmeldingen van die persoon bij dit team!
Dit kan zijn dat er meerdere teams op één veld gezamenlijk training hebben. Alle teams worden getoond. Ook kan het zijn dat één van de familieleden een ondersteunende functie in één of meer teams heeft bijvoorbeeld: trainer, coach, teambegeleider, aanvoerder, etc.
Teams kunnen onzichtbaar gemaakt worden, alleen via de website, linksboven. "MIJN PINOKÉ". Inloggen met lidnummer en wachtwoord. In het menu item "Ik" -> "Overzicht", en dan "Persoonlijk" kan er een streep door het oogje worden gezet bij de teams die je niet wilt zien.
Inloggen lukt niet.
Lukt het inloggen op de nieuwe app niet? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan. Daarmee lukt het veelal wel. Lukt het inloggen zelfs daar niet meer? Neem dan contact op met de ledenadministratie.
E-mail adressen ledenadministratie:
Jeugd: [email protected]
Senioren: [email protected]
Overige vragen: [email protected]